fredag 29 februari 2008

Pappa

Kära pappa,

allt en dotter kan önska sig är han.
Men tyvärr så började han dricka redan vid ung ålder och har bara fortsatt..

Han är nu i 55 års åldern.

För att göra en lång historia kort så..
..han blev tillsammans med en kvinna efter förhållandet med min mamma. Dom var tillsammans i ca 10år innan hon tvärt lämnade honom.
Helt utan förklaring, hon vägrade prata med honom och pappa blev deprimerad.
( Han har aldrig skadat någon med sitt drickande )
Han försökte förgäves få kontakt med henne , men hon skaffade besöksförbud som pappa tyvärr gick emot.

Pappa sitter för tillfället i häktet och väntar på en dom.
Han har nu sittit där i 1 månad redan.
Förhoppsningsvis så kanske han kan klara sig undan med fotboja eller psykologhjälp,
för han har absolut inte skadat någon!
Det ända som är ,är att han är så otroligt deprimerad, och när han är deprimerad så tar han till spriten, sist han var i sin största deperation så ringde han mig och sa att han skulle ta sitt liv. Jag blev helt förkrossad! Hur kan man säga så till sin dotter?
Jag bor ca 12 mil ifrån honom så jag kände mig helt hjälplös.
Men allt löste sig tillslut.


Jag är snart 18år, och först nu så känner jag mig redo att dela min livshistoria med andra.
Jag vet att det finns fler som har det som jag har det.
Hoppas att det finns någon därute som vill dela min livshistoria med mig.

Take care<3


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm...funderar lite på om du verkligen har fått veta allt som din pappa gjort mot denna kvinna som han levt med i 10 år, besöksförbud är ganska svårt att få, så något ganska illa måste han ändå gjort denna kvinna, som fått besöksförbud utfärdat mot honom. Har själv blivit hotad och misshandlad, men det räknades inte som anledning nog att få besöksförbud för......så jag undrar om du verkligen har all information, kanske berättar han inte allt för dig, för att han inte vill att du ska tycka illa om honom, du är ändå hans dotter som han älskar och självklart vill han inte att du ska tycka illa om honom.

Lycka till i livet, du verkar vara stark och en intessant blogg.

från Hemmafrun i USA

Minii-H sa...

han hotade henne till livet under svår alkoholpåverkan.. och det räckte tydligen för att få besöksförbud.. Jag har även pratat med pappas övervakare, så jag vet nog allt..