torsdag 13 mars 2008

Mognad?


När ska folk se vart sveriges unga är på väg?
Så fort man tittar runt på olika sidor så ser man unga söta tjejer på bild. Men det är ju inte ansiktet man ser mest av, utan då är det deras bröst som dom tryckt upp under hakan bara för att få killars uppmärksamhet. Blir så otroligt sur när man ser sånt.. Är det verkligen det ända sättet ni tjejer får uppmärksamhet på?
Klä på er och visa ansiktet ist, då blir ni nog inte tagna som sexobjekt.
Tjejerna är mellan 13 och 18 år för det mesta ,
och det är alltid deras bröst och kroppar som är i fokus.
Svenskarnas ideal för tjejer har gått för långt.
Jag var själv medlem i en liknande sida som de där tjejerna är, men jag hade aldrig någon sådan bild på mig själv, men sant då fick man inga kommentarer, och man såg alla andra tjejer som nästan var halvnakna att dom fick tusen kommentarer.. men vad var kommentarerna om?
Jo deras bröst!
Det var ju det ända man såg oxå.
Jag blev för några år sedan intervjuvad av en tidning just angående det här..
Då så förklarade jag vad jag tyckte om att tjejer i min ålder ( då varande ålder ) gjorde sånna saker, tog sånna bilder och skrev sånna saker om sig själva.
Genom att ta lättklädda bilder på sig själv och få killars positiva kommentarer stärker nog självförtroendet ett tag, men sedan när man börjar bli ett sexobjekt för dom då sjunker självförtroendet igen. Och stannar där..
Hur kul är det egentligen att lägga upp bilder på sig själv där just brösten är i fokus?
Varför , varför inte bara ta vanliga hedliga bilder då man ser ansiktet och tjejens rätta jag?
En söt tjej ska inte behöva lägga upp sånna bilder för att få bättre självförtroende, har man så dåligt självförtroende så borde man nog gå och prata med någon ist..
Alla tjejer har bröst alla tjejer är vackra, så varför tävla om vem som är snyggast och har störst bröst?
Tjejerna på bilden har inte direkt Stora bröst utan man ser hur mycket dom verkligen tryckt upp dom för att dom ska se stora ut.. wft, har ni normalstora bröst, var nöjda! Det är jag=)
Och jag lovar att man behöver verkligen inte visa brösten på bild för att få bättre självförtroende.
Ta ist en fin bild på dig själv, Ditt ansikte och lägg upp den , och jag lovar att du kommer få tusen bra kommentarer, även fast du inte visar brösten.

Alla sådana sidor , då man tävlar om vem som är snyggast borde inte få finnas, det gör ju så att tjejerna gör allt för att komma 1:a på den där dumma listan..
Nej , jag blir så otroligt förbannad när jag ser sånt.. och ni undrar säkert varför jag kollade då?
Jo för att det är även en vanlig spel sida , med roliga filmklipp och andra saker..

Åhhh, nej orkar inte med det här mer.. Tjejerna kommer nog ändå aldrig att förstå innebörden av det här.. ju mer man klär av sig desto svårare har man att bli respekterad för den man är..
Killarn kommer se dom här tjejerna som lätta tjejer att få på fall, sexobjekt.
Medans dom andra tjejerna fortsätter att klä av sig mer för att komma högre upp på listan.

Nu blev inlägget vääldigt långt, hoppas någon orkar läsa. För jag tycker det är läsvärt..
Ps: bilden är en sådan som jag stör mig på, den är alltså inte på mig, utan tagen från en sådan sida..
Take care<3

Inga kommentarer: