onsdag 3 september 2008

..

Mina kära vänner.. Lr vafan ni nu är..
Idag har jag stått ut en dag till i skolan.. Slutade 11.05 ist för 16.00 idag, SKÖNT!
2 Lektioner var inställda, lr aa en av dom, den andra hade vi en fältuppgift på..
så, skön dag:)

Kom nyss hem från läkaren med R, han var där och röntgade sin rygg..
Han har haft problem med ryggen ett tag så nu fick han röntga både rygg och lungor..
Hoppas det inte är nått allvarligt bara, fast det tror jag inte eftersom han haft det i ca 4års tid..

I helgen är det marknad, snacka om kul:P
Ska handla galet..
Måste köpa en ny väska..


Jo, måste skriva om en sak som upprör mig..
Det är försökringskassan..
Jag får ett bidrag därifran för att jag inte bor hemma och för att jag pluggar i annan stad..
Så mamma ringde dit för ca 2 veckor sen och frågade när mina pengar skulle komma ( det var försenat pga att vi skrivit över bidragen på mitt konto från mammas) aa då sa dom att pengarna var påväg och att jag skulle få dom innan den sista augusti..
Okej jätte bra tänkte jag, men visst tjena. Mamma ringde igår igen och frågade vart pengarna var, och då skulle dom inte komma först om 10dagar! hur sjuka får man vara? dom kan ju inte säga en sak och sen göra en annan.. puckon!
Så nu får jag vänta ytterligare 10dagar på mina jävla pengar, bara för att dom e sjukt sega..
Och får jag inte pengarna inom dessa 10dagar då, då jäklar ska dom få höra..
Dom fattar väll att jag inte kan gå en hel månad utan pengar.. jag har fått låna pengar hit & dit den här månaden och det känns ju kul , nej!

Nog om det nu.. tyvärr blev det inga bilder idag..
hade aboslut ingen lust, för när jag kom fram till skolan var jag blöt ända inpå underkläderna..
Det spöööööregnade när jag cyklade till skolan.. haha, min vanliga otur..
Så jag fick ringa R,s mamma och be henne komma med ett par andra jeans till mig..

Så, det var väll min dag i korta drag..
Skriver nog lite mer senare.. Funderar även på att slänga in en till bloggintervju, fast med lite mer personliga frågor.. Är det något av intresse? Har ni förslag på någon ni skulle vilja läsa om här i bloggen ?

Ps: Fick även reda på att en tjej i min paralell klass har förstorat brösten..
Visst inget mig emot, har själv funderat på att göra det.. men att göra det vid 18års ålder? Det är väll lite väl tidigt? se hur det gick för Natacha Peyre, hon ångrade sina bröst hon gjorde vid 16års ålder och nu e dom nästan helt borta, (hon tog bort hälften) .
Sen är det ju inte så snyggt när brösten ser ut som två fotbollar..
Kanske borde göra dom lite mer "trovärdiga"

(bild hittad på internet)




5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Du är 18 år och särskriver.
Du går i gymnasiet och särskriver, inte bra. Be din svensklärare hjälpa dig arbeta bort det.

Minii-H sa...

Ursäkta att man e dyslektiker, lr tycker du att jag ska skriva det i varje inlägg?

Anonym sa...

Dyslektiker har inget med särskrivningar att göra.
Du skriver bra för övrigt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Dyslektiker

Anonym sa...

Sammansatta ord, alltså två ord som skall skrivas ihop. Ex. jätte bra, skrivs jättebra, sjuk sköterska skrivs sjuksköterska. Tomte nisse skrivs tomtenisse. Svårare än så är det inte.
Många har "problem" med detta, lärarna har ej tagit tag detta.

Lycka till!

Anonym sa...

snygg blogg!