måndag 11 augusti 2008

Minii säger..Bimbo Boy

Dagens intervju är med Bimbo Boy..
Hans riktiga namn är Dennis Svedberg Hellström och han är 24 år och kommer från Sandviken..
Hans blogg handlar om Musik, Tv,kändisar och även hans egna känslor.. Han gör även egen musik, som jag själv tycker e super bra^^
Med sin blogg vill han att folk ska se honom som en person och inte bara som en homosexuell kille.. Så läs och njut..


Hur gammal var du när du började blogga?
Jag började blogga när jag var sjutton år. Det var på Lunarstorm minns jag. Jag har faktiskt sparat alla mina gamla blogginlägg där i ett dokument på datorn och jag brukar läsa dem ibland för att få ett gott skratt. Vissa av dem är riktigt pinsamma. Visst är det tur att man förändras med tiden?

Hur kommer det sig att du valde att börja blogga?
Jag har alltid älskat att skriva och sedan ville jag nå ut till folk. Men det har också alltid varit ett sätt för mig att bearbeta min ångest och mina problem. Att skriva av sig är den bästa terapin i världen, för mig i alla fall!

Har ditt liv förändrats något sen du började blogga?
Ja, jag har fått möjligheten att uttrycka mig i text dagligen och turen att nå ut till mängder av människor! Bloggarna är vår tids tidningar där "vanliga människor" själva påverkar vad som skrivs. Det ger oss möjligheten att ifrågasätta det media hjärntvättar oss med. Jag har dessutom lärt känna massor av nya intressanta människor tack vare bloggen!

Är bloggen något du kommer satsa på?
Absolut! Jag fortsätter att blogga och jag kombinerar även bloggandet med musiken. Jag ska lansera min kommande singel "Boy Loves Boy" i bloggen för gratis nerladdning och läsarna kan vara delaktiga i lanseringen där. Det är jättekul! Man blir lätt beroende haha!

Hur känns det att vara så pass känd som du är?
Jag vet inte om jag är känd direkt. Jag är jag, helt enkelt. En hel del personer vet vem jag är men jag skulle inte kalla mig själv för kändis.

Är det mycket fördelar/nackdelar med att vara "kändis"?
Fördelen med att många känner igen mig är att jag kan nå ut till fler personer än om de inte skulle göra det. Jag bloggar ju mycket om homofobi och mobbning. Många hör av sig till mig och uppskattar det jag gör. Många homofober har även ändrat uppfattning efter att ha läst vissa av mina texter vilket känns jättebra! Nackdelen är att så fort det går bra för en bloggare eller artist så dyker det upp avundsjuka personer som vill trycka ner en. Men som sagt, jag skulle inte beskriva mig själv som känd. Jag har långt kvar till det!

Hur känns det att folk tror saker om dig som inte är sanna?
Det är alltid tråkigt att folk får fel uppfattning om en, men samtidigt är det svårt att stoppa det. Förr blev jag jätteledsen när folk trodde att jag var ytlig, egenkär och divig utan att ens känna mig eller ha läst min blogg. De bara tog det för givet för att jag kallar mig Bimbo Boy och för att jag gillar rosa, glitter och glamour. De tog sig inte tid att läsa mina texter eller ta reda på den egentligen anledningen till att jag har valt just det artistnamnet. I dag har jag lärt mig att hantera det och nu bryr jag mig inte alls lika mycket. Det viktigaste är att jag och mina vänner vet vad som är sant. Om folk skaffar sig en felaktig uppfattning om mig utan att lära känna mig säger det faktiskt mer om dem än om mig. Jag försöker alltid skaffa mig en egen uppfattning om folk istället för att döma efter ytan eller skitsnack.

Hur känns det att vissa människor ser ner på dig Bara för att du är homosexuell?
Det är hemskt att vissa fortfarande, på 2000-talet, dömer personer efter läggning. Men jag tänker inte ändra på mig. Jag är mig själv och det får andra respektera. Det viktigaste är att man är ödmjuk. Folk som klagar på andras läggning är bara osäkra på sig själva eller oupplysta. Man behöver inte gilla alla människor men man behöver inte heller vara taskiga mot dem.

Läser du själv några bloggar?
Jag läser inte så många faktiskt. Jag har inte tid. Det blir mest mina närmaste vänners bloggar, samt Dominika Peczynskis. Den är hysteriskt rolig! Hon är en stor förebild för mig! Jag brukar även spana in Linda Rosings och Natacha Peyres bloggar så ofta jag hinner.

Vart får du dina ider till dina blogginlägg ifrån?
Från min vardag. Oftast kommer jag på saker när jag har gått och lagt mig, precis innan jag somnar. Då skriver jag ner idén på mobiltelefonen så att jag inte ska glömma bort den och så bloggar jag om den dagen efter. Jag skriver även mycket om musik, film och TV eftersom det är mina stora hobbys. Det blir mycket 80-talsnostalgi och bortglömda artister som jag vill hålla liv i. Det är alltid lika kul när folk skriver och säger: "Men Gud vad kul att du bloggade om den gruppen! Jag trodde att jag var ensam om att gilla dem!"

Hur tror du ditt liv ser ut om 5år?
Jag har ingen aning! Jag hoppas att jag fortfarande bloggar och sysslar med musik och att jag har nått ut till ännu fler personer med min konst. Jag skulle även vilja jobba med radio eller ha en egen spalt i en tidning. Framförallt vill jag må bra och göra något jag verkligen trivs med.

Dennis, mega stort tack till dig :)
Hoppas nya singeln är lika bra som dina andra låtar, fast.. det vet jag att den kommer vara^^

xoxo

2 kommentarer:

Dennis Alexis Hellström sa...

Tack för stödet, raring! ;) Puss.

Anonym sa...

Jätte söt blogg, har du fler intervjuver som man kan läsa?

ha en trevlig kväll!