lördag 4 oktober 2008

Frågor

Jag fick i ett tidigare inlägg en förfrågan om att skriva lite om den andra sidan av allt som hänt runt omkring min pappa..
Jag vet inte riktigt vad ni vill veta, men ska försöka..

Som sagt, mi pappa har vart tsm med en kvinna i ca 10år.
Hon visste redan innan dom blev tsm att han var alkholist, men hon försökte inte änns hjälpa honom, visst det är inte hennes uppgift men man tycker ju att hon borde ha kunnat stötta honom lite mer..
Hon lämnade honom efter 10år utan en förklaring.
Pappa försökte hela tiden få kontakt med henne för att få en förklaring..
Men hon vägrade. Då vände han sig istället till hennes släkt (som även e bekanta med pappa)
och dom berättade en massa saker som pappa aldrig nånsin hade hört ifrån henne. Så det fick honom att bara vilja kontakta henne ännu mer för att få en förklaring på varför hon lämnade honom och på det hon hade sagt till sin släkt om honom..

När hon vägrade svara så blev pappa både fysikt och psykiskt beroende av henne.
Han skapade ett mönster som inte gick att bryta.. Han var bara tvungen att få kontakt med henne. Han klarade inte av att somna på kvällarna om han inte hade åkt utanför hennes lägenhet den dagen.
Han mådde så dåligt så jag valde att kontakta den där kvinnan via telefon..
Hon svarade..
Men hon vägrade träffa pappa som jag föreslog..
Hon påstod att "släpper hon lillfingret så tar han hela handen"
Hon hade oxå mycket svårt att motså pappa. Gamal kärlek rostar aldrig sa hon. Så hon ville inte trffa honom för att inte få tillbaka sina känslor..

Under en helg så drack pappa väldigt mycket, allt slutade på sjukhus..
Den kvällen hade han vart både hotfull och ungersfull mot henne, och då fick hon droppen. Hon kontaktade polisen igen och då beslöt dom att hämta pappa dagen efter..
Han fick då besöks förbud och skyddstillsyn.
Men han har aldrig vart hotfull fysiskt mot henne. Aldrig ens höjt näven mot henne, det sa hon även själv på rättegången..
Men enligt henne så hade pappa skickat 116sms på en kväll..
Men enligt det andra vittnet (kvinnans bror) så hade pappa skickat 50sms bara.. Så det var ungefär där pappas räddning kom (räddningen från fängelse)
En av dom där som sitter och avgör om personen är skyldig eller inte (kommer ej ihåg vad sånna personer heter) kände pappa sen tidigare och han visste att pappa inte ens kan skriva ett sms.. Och tro mig, jag har själv försökt lära honom tusen gånger.. men han fattart inte..
Så där sprack det för dom..
Så kvinnan fick nöjja sig med besöksförbud..

Under besöksförbudsperioden så blev pappa allt mer deppig och han valde att dricka ännu mer för att dämpa sin ångest..
Han drack hela dagarna..
Han cyklade till hennes lägenhet och ville prata med henne.
Han lämnade pengar i brevllådan och brev där han förklarade att han ska lämna henne i fred om han bara får träffa henne en sista gång..

Ni undrar säkert varför jag hatar den kvinnan..
Jo, under en period när dom var tsm så var pappa faktiskt nykter väldigt länge.. kanske uppåt ett år..
Då var jag kanske runt 10års åldern, så jag valde att jag ville komma till pappa varannan helg som jag brukade innan allt började..
Men dom helgerna jag kom, fick inte pappa eller jag sätta våra fötter i hennes trapphus ens..
Vi vart lixom portade från hennes bekant skap så fort jag kom..
Pappa fattade ju inget, han och hon hade alltid haft ett bra förhållande och hon visste att pappa de mig.. Men vi var inte välkommna..
Och det här slet hårt på pappa.. Han älskade den kvinnan så högt att allt förstördes så fort hon hörde talas om mitt namn..
Hon förstörde vänskapen mellan min mamma och pappa. (dom har alltid vart vänner/skiljde sig som vänner) den förstörde hon. även fast hon visste att dom bara pratade om vårdnaden om mig och om bilar (pappa e bilmekaniker)

Pappa las även in på behandlingshem och när han kom ut igen var hon borta.. hon hade tagit sina saker och stuckit till göteborg..
Hon hade inte sagt nått så ingen visste nått..
pappa blev förstörd han fattade ju inte vad han gjorde för fel, han försökte ju bara bli av med sin sjukdom..
Han vände sig då till min mamma om hjälp och råd och alla sa att han skulle lämna henne. Hon förstörde mer än vad hon stöttade.. Hon fick bara pappa att dricka ännu mer..
Men han vägrade lämna henne ihopp om att hon skulle ändra sig.. men inte..
hon lämnade då honom utan en förklaring..

Nu blev inlägget väääldigt långt.. Skriv gärna frågor om det är nått annat ni undrar över..

1 kommentar:

Anonym sa...

henmskt det låter