söndag 12 oktober 2008

Modellbilder

Har märkt att många klagar på mina modellbilder, och att fotograferna inte kan fota, m.m
Varför kan ni inte glädjas med nån ist för att försöka trycka ner?
jag är jätte nöjd med mina bilder och nej, fotograferna är inte proffs, men dom utbildar sig..
Det är därför bilderna kan se lite lustiga ut i färg och så, dom testar nya färgsättningar m.m
Så varför klaga ? Har inte iget potivit att säga så behöver ni itne säga nått alls..
Faktiskt så sårar det när ni e så jävla elaka jämt.. Kan man aldrig få en snäll kommentar nån gång så kan jag ju lika gärna sluta skriva..
eller iaf ta bort kommentar fälten..
Tycker det är extremt omoget att ta ut sin avundsjuka på det här viset.. Ni borde lära er ett och annat..
Jag vet hur proffsiga modell bilder ser ut. Har själv tagit sånna med en Proffs fotograf som har jobbat både för slitz, moore, aftonbladet, hollywood times, och massa mer..
Han är verkligen proffs, men tyvärr så kraschade min dator och bilderna försvann, har endast två st kvar som jag hann så över på hotmail innan allt försvann.
Han jobbar nu i hollywood, och bor med borgmästaren.
Han har vart tsm me Carolina Gynning och jobbat med flera stora modeller..
Men jag värdesätter inte sånt i en fotograf..
Har fotografen viljan så blir bilderna bra..
Tycker det är väldigt fel av er att klaga..
Men , jag är nöjd iaf..

Gårdagen blev skit bra..
Wiwi har bilderna på sin digitalcamera, har inte hunnit få dom än.. Jag gick upp för ca 1 tim sen och mamma och bror e på väg ner hit nu :) kommer bli skit skojj..
Får se vad vi hittar på..
Kanske åka till sjukhuset och leka sjuka. Lr jag vet inte:)
Som ni vet så är ju min mamma oxå hypokondriker som jag är, så vårat stora intresse är att leka sjuka så vi får en massa mediciner och sånt.. Det brukar vi sitta och knapra på ihop..
Nej nu ska jag ringa sjukvårdsrådgivningen och se om det är nått fel på mig.. Har ju som sagt fortfarande ont i magen..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Är det dessa bilder som folk klagat på kan det bero på att fotografens skärm inte är kalibrerad:
http://minii-h.blogspot.com/2008/10/modellmssa.html
Bilderna är helt enkelt underexponerade allihop utom översta.

Minii-H sa...

Jag förstår inte ett dugg av vad du skrev, men det var kul att få en kommentar som inte verkar direkt negativ mot mina bilder och en av en fotograf som fottar skit snygga bilder:)

Anonym sa...

En del skärmar kan vara visa rödaktigt, andra blå, en del visar mörkare bilder och en del andra har ljusare. Testa själv att med din skärm ändra kontrast mm på din skärm. Ett kalibreringsverktyg ligger runt 1000-lappen och är en sensor man sätter på skärmen samtidigt som alla olika färger visas. Därefter rättar den till skärmens färgfel.
Om nu fotografen inte har någon sådan kan hans skärm mycket väl vara för ljus, och därför har han mörkat ned bilden något. För oss som sitter på kalibrerade skärmar ser det alltså för mörkt ut.

Är det en systemkamera han har kan han även hålla koll på bildens histogram som finns i bildfilen. Varför översta bilden är lagom ljus förstår jag däremot inte om det inte är du som tagit den bilden och inte han.

Även om man ljusar upp de där strandbilderna kommer kroppen vara mörkare än omgivningen. Ett sätta att undvika detta är att använda en blixt med svag kraft. Då kan man få en sådan här bild:
http://fotografhelsingborg.blogg.se/2008/august/helsingborg-en-fredag.html
Utan blixt skulle stolpen nästan varit svart medan himmelen skulle varit perfekt.