torsdag 30 oktober 2008

Vaken

Då är man uppe med tuppen igen känns det som.
R stack precis iväg till praktiken och jag sitter nu här.
Segt..
Men idag är det lite skönt oxå, jag får laga precis den mat jag vill.. hehe..
även fast jag hatar att laga mat..
Det är nog det första jag skulle anlita om jag hade pengar.. En kock..
Och en riktigt duktig sådan..

Fast egentligen är det så onödigt med sånt, städhjälp, kockar och liknande..
Då har man ju inget riktigt liv..
Att städa huset/lägenheten man bor i hör ju till..
Och maten måste man ju laga för att få i sig nått..
Och om man från första början skaffar en kock så lär man sig ju verkligen aldrig att laga mat.. Och tänk då om, OM lågkonjukturen drabbar just er, då har ni ingen kock, och inte fan kan ni laga mat.. Visst klart man kan lära sig då, men det blir ju segare med åren..
Ajja, sry blev lite ondödigt skrivande.. haha..

Dom pratar om discotektsbranden som var föör 10år sen igår.
Kommer fortfarande ihåg hur det var den dagen, även fast jag bara var 8år..
Helt sjukt att 63människor dog. alla var typ ungdomar. Ursh R.I.P
Lider med deras familjer. 10år är inget egentligen, inte när det handlar om liv och död..
Dom lider nog lika mycket idag som för 10år sedan.

Men jag hoppas alla ni får en bra dag idag iaf..
Även fast det är is överallt ute och det är minusgrader. (snart kommer snön!)
Klä på er varmt, det ska iaf jag göra^^

Inga kommentarer: