torsdag 16 oktober 2008

Pälsar


Många skriver att dom nyligen köpt päls och liknande, och ärligt talat så fattar jag inte hur fan man kan gå och köpa sig en äkta pälsjacka eller liknande..
Det är ju sinnessjukt!
Vet inte ni människor där ute som bär päls att djuren flås L e v a n d e????
Ni köper pälsar för flera tusen kronor som egentligen inte har kostat nått för dom som gjort den mer än extremt mycket lidande från djuren!
Fy fan säger jag bara..
Ni människor som bär päls borde skämmas..
Jag har aldrig änns ägt en fejk pälsjacka. Lr jo, när jag var 10,men då var pälsen samma som på nallar..
jag skulle inte tveka om att demonstrera mot pälsandvändning.
Det borde förbjudas!
Ni låter folk flå osyldiga djur levande bara för att ni ska ha era fula jävla pälsar på er!
Om alla slutar upp att köpa päls så kommer snart pälsindustrin att minska (och förhoppningsvis sluta helt) Men ni sjuka jävlar är väll för egoistiska för att göra nått sånt för djuren.
Vad är det för fel med att köpa en päls som är fejk?
Hittade nyss en sida där dom gör päls av fejk, men dom ser nästan helt äkta ut, duger inte en sån lr? Nej just det, då kan ni ju inte skryta om priset och hur många djur som behöft då för eran päls.
Jag vet, räkna sömmarna i era pälsar så kan ni se hur många djur som dött för den.

Ärligt talat. folk som bär päls med gott samvete, dom borde få psykologiskhjälp..
Det är det ända som borde göras..


18 kommentarer:

Anonym sa...

grattis till vinsten av väskan på kissies blogg! :)

pälsindustrin är hemsk.. och jag tänker inte ens börja surra om ämnet, blir bara irriterad :(

Anonym sa...

En fakepäls ser inte i närheten av så bra ut som en äkta päls. Jag är inte för pälsindustrin, men har du källa på att alla djur flås levande? Jag vet att vissa gör det, men jag har svårt att tro att alla gör det, i de flesta fallen bedövs djuren. Dessutom så köper många sina pälsar på second hand.

Anonym sa...

Fan vilket jävla PK-snack. Gå och lägg dig.

Anonym sa...

Jag är för pälsindustrin i en viss mån. "Djuren flås levande" säger du. Ja, om man köper pälsen från Asien! MEN, om man köper en päls från djur som är uppfödda i Europa har djuren levt ett bra liv före de dog. De flås INTE levande i Europa. Dessutom är pälsar miljövänliga och håller längre... Tänk på det också...

Anonym sa...

Jag håller med fullständigt. Fick tyvärr se ett klipp på djur som flåddes levande och kunde i det läget allvarligt mörda människorna som gjorde så om jag haft dem i närheten. Och att det finns människor som bär dessa pälsar, ja? Sinnessjukt. Finns inte på något sätt en bra ursäkt till varför det skulle vara ok.

Anonym sa...

Puckona som propagerar för päls i din blogg har uppenbarligen ingen fakta att basera sina löjliga argument på. Det finns ingen human pälsdjurshantering. Djuren sitter i sin egen avföring i burar stora som en uppslagen dagstidning. Och det faktum att man köper pälsen second hand visar ändå att man ser djur som produkter. Jag skulle aldrig gå klädd i någon annans hud. Fy fan.

Anonym sa...

Jag tycker oxå att det är hemskt allt som händer i pälsindustrin! Och jag skulle ALDRIG få för mig att köpa en ÄKTA päls! Älskar djur! Dock beställde jag en fejkpäls jacka häromdagen.. men den är ju faktiskt fejk! Den duger väääldigt bra till mig!

Anonym sa...

Har du själv inte skinnjacka? eller skinnskor? Och äter du inte kött? i vissa fall kan man faktiskt jämföra det med att bära päls..

Anonym sa...

Jag känner hat-kärlek för päls, tycker det är sjukt snyggt men samtidigt älskar jag djur.

Det är helt fel att livsdugliga djur ska flås levande för att det är en mode-sak att bära päls. Förr i tiden användes päls för att värma och av samma anledning används det idag. Det är lite av livets gång hur hemskt det än är.

Sen dom här hemska filmerna som cirkulerar runt på internet när djuren flås levande, det är upprörande men det finns många farmar där djuren lever ett bra liv, de får en elchock och dör inom loppet av 1 sekund därefter flås djuret. MEN som vanligt så är det bara hemska saker som tas upp på internet precis som nyheter. när såg du senast en nyhet som var positiv?!

Pälsindustrin kommer aldrig upphöra och fler djur kommer få sätt livet till bara för att ytliga personer ska få vara snygga.

Oj va långt det blev.. hm :)

Anonym sa...

åh!! man blir bara så arg på dessa korkade idioter som springer runt med likdelar runt sig! och dessa filmerna där de flås levande, jag har nog sätt en sån en gång, och jag var nog ärligt talat kapabel till att skjuta människorna just då. Man blir både så agr och ledsen, och särskillt när man vet att man inte kan göra något!

Anonym sa...

dom som bär päls borde ju tycka at de e ok att attackera en brud på stan och skära av henne håret och ta på sej de bara för att de e fint de juh samma sak men men gilalr mana tt bära dött djur å ha på samvetet att de e en sjelv som bidrgait till dess lidande så fine ja kommer då aldrig ha sympati för sådana människor dom e egositksa idioter i mina ögon!å att säga att en fejk päls itne e liak snygg å därför e de ok e juh ett JÄVLA BEVIS på HUR IQ BEFRIADE folk som bär päls är!FEJK PÄLS E SNYGGARE FRÄSCHARE OCH HUMANT ! att köp apå second hand gör vell fan inte saken bättre FINNS DET EFTERFRÅGAN AV PÄLS DÖDAS MER DJUR bara för att de plågades för 10år sen gör vell tamefan inte skaen bättre så jävla trööööga människor de finns! typ ja dödade eva för 5år sen så de ok att bära hons hår nu för ja köpte e på secondhand låter de smart !Åh va då e de rätt att föda upp djur i fångeskap för att ta doms päls ? att käka kött gör man för att man behöver de alla kan inte leva ett normalt liv som vegetarianer å ja tvivlar starkt på att man skär lös en skinka när dome levnade!/www.killerprincess.blogg.se

Anonym sa...

Du har en bild på blondinbellas päls och sen skriver den text du skrivit om äkta pälsar.. Det tycker jag är patetiskt och falskt och helt löjligt. Eftersom blondinbellas päls är 100 % fejk. Sluta upp med att ta andras bilder och säga att det är riktigt när det är fejk. Ska man säga till blondinbella att du har bild på henne utan att säga var du har tagit bilden ? Du kan åka dit på böter. Tönt.

Anonym sa...

Alla som är för päls, vad håller ni på med? Det kvittar vilka djur som flås levande eller inte.. det handlar om att överhuvud taget bära ett dött djur för att se snygg ut - sjukt! och hur ska man veta att djuret inte har blivit levande flått? dessutom är de flesta pälsar från Asien, för att det är mycket billigare där. Skippa pälsen och skitsnacket istället ffs! Ni kommer aldrig kunna lätta era samveten genom att argumentera så jävla dåligt som ni gör! Päls är ju för fan inte ens snyggt.

Anonym sa...

En sak jag inte förstår är varför alla reagerar så starkt på just pälsar.. Skinnjackor, skinnväskor, skor, plånböcker, varför är det ingen som reagerar på det? Och jag kan slå vad om att MINST hälften av er som kommenterat äter kött. Om vi tar kyckling till exempel, vet ni vilka förjävliga levnadsförhållanden dem har?

Med intensiv avel och ett effektivt foder får dom kycklingarna att växa jättesnabbt vilket gör att deras skelett inte hinner utvecklas i samma takt som kroppen. Dom får leva på en kvadratmeter tätt tätt ihop med flera andra kycklingar så dom inte ens kan röra sig, i värsta fall får dom frätskador på benen och kroppen. Men det reagerar ni inte på eller hur?

Ni verkar inte ha någon koll på vad det är ni pratar om, och som någon sa att djuren lever ett bra liv på en farm och dödas på en sekund med en elchock, jamen då är det ju okej att bära päls. Är det verkligen det? Djuret har ju ändå blivit DÖDAT för att pälsen ska kunna användas till ett klädesplagg. Det finns inte riktigt någon logik i det ni säger.

Anonym sa...

Så du använder inte skinnjacka eller skinnskor heller då antar jag ? Inte dunkuddar och täcken och jackor heller ? Det gör faktiskt ont nät man rycker av fjädrarna på livslevande fåglar med.

Varför denna hysteri om just PÄLSEN ? Skinn är okej om man bara tar bort håren från den ? HAHA give me a break. tror du seriöst att dom djur som BARA skinnet används av men bara inte HÅREN på skinnet hanteras "snällare" än dom man tar skinnet med pälsen på ?

Du får gärna svara mig och stå för att du inte äger något gjort av äkta skinn, jag ser verkligen upp till människor som har sådana värderingar och kan stå för det, som har en poäng och kämpar för djurens rättigheter, men dubbelmoral är något jag inte tål.

Minii-H sa...

Svar till alla:
Jag kan ärligt talat säga att jag inte äger en ända sak i äkta skinn/päls. Jag skulle aldrig köpa nått äkta.. Jo men mitt inlägg handlade just om päls för att jag läste mycket om päls och hur djuren behandlas, men jag tycker exakt samma sak om skinnjackor, väskor, plånböcker m.m Så ingen dubbelmoral här inte. Jag stödjer djurensrätt till 1000.
Att djuren måste dö för att människor ska kunna bära deras skinn/päls är helt sjukt. Sånt borde förbjudas. Tack för alla era kommentarer, alla kommentarer och åsikter är välkommna..
Jag kan även tilläga för er som undrar att jag varit vegitarian ett tag, just för djurensrätt, men under den tiden mådde jag jätte dåligt så jag fick rådet av min läkare att börja äta kött igen (så himla mycket nyttiga ämnen i kött/fisk som kroppen behöver)
och jag är inte den som älskar grönsaker heller..

Anonym sa...

Det beror på var man köper sin päls, köper du en ny så kan jag förstå att folk blir arga, men köper du en päls på second hand så dog dom djuren för flera, flera, flera år sedan och dom blev inte dödade som dom blir idag, så det är en bra idé att köpa där.

Anonym sa...

LÄNGE LEVE FUSKPÄLSEN!!!!!!!!!! MAN ÄR HELT JÄVLA CP STÖRD OM MAN KÖPER ÄKTA!!!!